Ve dnech 11.-12. června 2019 prezentovalo celkem 35 žáků 9. A a 9. B své ročníkové práce. Žáci na nich v tomto školním roce pracovali v rámci předmětu Informatika, a to samostatně nebo ve dvojici. Ročníková práce se skládala ze dvou částí – písemné práce a počítačové prezentace. Práce měla přesně definované parametry a žáci v ní měli prokázat zejména následující dovednosti: vyhledat a zpracovat informace dle zadání, opatřit je obrázky, tabulkami a grafy, ke všemu uvést příslušné zdroje. V závěru pak zájemcům o téma práce ještě doporučili vhodnou literaturu. Žáci si zvolili téma práce z 50 nabízených témat v těchto tematických celcích: Společnost, Příroda
a ekologie, Věda, technika a informace, Životní styl, Sport; případně si vybrali vlastní téma a po schválení mohli začít téma zpracovávat.
V tematickém celku Společnost byly prezentovány tyto práce:
Hip hopová subkultura
Homo sapiens sapiens. Člověk společenský?
Jeden den členky Kühnova dětského sboru
Pablo Escobar
Psychologické experimenty
Chvilka filozofie aneb Otázky bez odpovědi
100 let naší republiky. Jak se proměnila?
Česká republika
V tematickém celku Příroda a ekologie byly prezentovány tyto práce:
Výcvik psa
Přírodní katastrofy
Nejkrásnější místa světa
Ohrožené druhy živočichů
V tematickém celku Věda, technika a informace byly prezentovány tyto práce:
Nejpodivnější účty na sociálních sítích
České automobilky. Existují ještě?
Od velkých cihel k nejnovějším iPhonům
Jak to bylo s Titanicem?
Historie společnosti Apple
Letectví
Marvel Studios
V tematickém celku Životní styl byla prezentována tato práce:
Životní styl českých náctiletých
V tematickém celku Sport byly prezentovány tyto práce:
Olympijské hry
Historie mého oblíbeného sportu – hokej
Airsoft
Nejlepší sportovci světa – Conor McGregor
Český fotbal
Český hokej
České sportovní hvězdy. Září ještě?
Tříčlenná komise ve složení Alexandra Kejharová (ředitelka školy), Petr Mácha (zástupce ředitelky) a Šárka Ábelová (vyučující předmětu Informatika) hodnotila tištěnou písemnou práci, počítačovou prezentaci i mluvený projev. Ve většině případů byla prezentace ročníkových prací důstojnou tečkou za roky strávenými v naší základní škole.
Šárka Ábelová,
vyučující předmětu Informatika v 9. ročníku