Anglie, Hastings 2023

V neděli 10. září jsme plni očekávání vyrazili tradičním žlutým autobusem od naší školy do Anglie. U hranic s Německem jsme přestoupili do jiného autobusu a vydali se za dobrodružstvím. Jeli jsme přes noc, po probuzení nás čekalo přestupování na trajekt. Ten nám umožnil krásný výhled na moře, i když někteří z nás se spíše dále věnovali spánku.:). Po připlutí do přístavu Dover jsme dopoledne trávili v menším městečku Rye. Po příjemné prohlídce městečka jsme se vydali už do naší cílové destinace Hastings. Viděli jsme jeskyně Smugglers caves, při rozchodu nás neminuly ani místní obchody a samozřejmě potěšující přímé setkání s mořem. Večer už si nás vyzvedly naše rodiny a musím říct, že ta naše byla úžasná. Užili jsme si skvělého jídla, které nám připravili, legrace a povídání si společně s nimi dlouho do noci.

Další den ráno jsme vyrazili do školy a mě mile překvapilo, že skupinu, ve které jsem byla, vedla úžasná paní učitelka, která má příbuzné na Ukrajině, takže nám občas i rozuměla, když jsme spolu mluvili česky. Po příjemném školním dopoledni jsme vyrazili do Leeds Castle. Nacházely se zde krásné zahrady a potěšily nás i zajímavé suvenýry. Večer jsme se opět vrátili do rodin našich hostitelů, kteří si pro nás přichystali další pochoutky.

Třetí den dopoledne jsme se opět pilně učili a poté nás čekal výlet do Brightonu, kde jsme se věnovali naplno nákupům oblečení, jídla, ale i spoustě nepotřebných blbosti. Někteří z nás by potřebovali více času na tyto aktivity:). Dalším bodem našeho programu se stala procházka po staré čtvrti The Lanes a zábavním molu Palace Pier. Večer jsme opět strávili s našimi rodinami.

Čtvrtý den začal jako každé dopoledne školou. Tentokrát byla ale o dost zábavnější. Dostali jsme seznam s různými úkoly a mohli jsme se procházet po Hastings, abychom měli všechny úkoly splněné, ale zároveň si užili spolu strávený čas. Byl to tedy i poslední den s naší úžasnou paní učitelkou angličtiny. Po absolvování třídenní dopolední školy jsme dostali od učitelů certifikáty, na které jsme byli hrdí. Odpoledne byl pro nás připraven výlet na bílé útesy Seven Sisters, kde se nacházely krásné vyhlídky, vcelku i teplé moře a skvělá atmosféra. Večer nás čekalo už jen balení a poslední večeře s našimi anglickými přáteli.

S mojí kamarádkou, se kterou jsem byla v rodině, jsme každý den vstávaly okolo 6:00 až 6:30 hodin, ale poslední ráno jsem ji donutila vstávat v 5:00 hodin. No, nebudu lhát, chtěla mě zabít. Brzké vstávání bylo nutné z důvodu, že jsme už v 7:00 hodin vyráželi do Londýna. Musím říct, že loučení s naší rodinou bylo velmi emotivní, protože jsme si s nimi vytvořily opravdu nádherný vztah. Cesta do Londýna uběhla rychle a v samotném městě to bylo krásné. Měli jsme možnost vidět například London Eye, Houses of Parliament, Westminster Abbey, Whitehall, Horse Guard, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Leicester Square, Picadilly Circus, Čínskou čtvrť. Přímo do Londýna jsme jeli lodí, kde jsme měli výhled na St. Paul’s Cathedral, Millenium Bridge, The Globe, London Bridge, HMS Belfast, Tower of London, City Hall, Tower Bridge, Canary Wharf. Cesta zpátky následně proběhla londýnským metrem. Večer už nás čekalo jenom Tesco – nakoupit pití a jídlo na cestu – a směr Praha.

Celou Anglii jsem si moc užila. Naši učitelé vypadli ze svých rolí, byla s nimi tedy i zábava. Zároveň si určitě mnoho lidí vytvořilo mnohem silnější pouto. Poznali jsme i děti z jiné školy konkrétně z brněnské, která byla s námi po celou dobu zájezdu a až na pár špatných zážitků (když mě například obrali o 700 Kč ve směnárně, na to si dejte pozor!!), tak to bylo prostě úžasné. Pokud tedy budete mít tu možnost, určitě jeďte. Stojí to za to. Chtěla bych ještě poděkovat našim úžasným učitelům za trpělivost a za umožnění tohoto výletu.