Milí žáci,
pojďte si vyzkoušet, jaké je to být učitelem. Máte možnost ve středu 3. dubna, kdy se bude konat projekt „Na hodinu učitelem“. Žáci 2. stupně pod vedením vyučujících připraví během jednoho projektového dne 26. března výuku na určité téma. Ve středu 3. dubna pak žáci sami odučí připravenou hodinu v jedné ze tříd 1. stupně.
Od pondělí 18. března do středy 20. března bude probíhat přihlašování žáků 2. stupně do skupin k jednotlivým vyučujícím. Zapisování do skupin bude možné prostřednictvím elektronické žákovské knížky (Bakaláři). Po přihlášení do elektronické žákovské knížky najdete v okně „Oznámení“ výzvu k vyplnění tzv. ankety. Po rozkliknutí si vyberete z nabídky jednotlivých témat to, ke kterému byste se chtěli přihlásit. Každý žák má pouze 1 volbu.
V dalším kroku vyberete položku [Upravit]. Po rozkliknutí si vyberete z nabídky jednotlivých témat to, ke kterému byste se chtěli přihlásit. Každý žák má pouze 1 volbu.
V úterý 26. března se pak sejdou žáci se svým vyučujícím a během dopoledne připraví výuku na dané téma. Ve středu 3. dubna pak skupina žáků odučí připravenou hodinu v jedné třídě prvního stupně.
Prosíme tedy všechny žáky 2. stupně, aby si vybrali z nabídky jednotlivých témat. Vyberte si své oblíbené téma, oblíbeného učitele, nebo vyzkoušejte něco neznámého … Maximální kapacita každé skupiny je 13 žáků. Ve skupině se potkáte s žáky z různých ročníků a různých tříd 2. stupně.
Jednotlivá témata a vyučující:
Horáčková E. | Vyzkoušej si, jaké to je učit angličtinu na 1. stupni! |
Zajímá tě, jaké to je učit angličtinu na 1. stupni? Co obnáší příprava a jaká je následná realizace jedné 45 minutové lekce angličtiny? Na co všechno je dobré při plánování myslet a jak využívat existujícími materiály, nebo jak si vytvořit své vlastní? V dopoledním bloku si společně projdeme, co by měla hodina obsahovat, jak do ní zahrnout aktivizační hry na procvičování a jak můžeme u dětí podporovat rozvoj komunikace v cizím jazyce. Máš rád(a) angličtinu a rád(a) bys nakoukl(a) za oponu učitelů angličtiny? Přihlas se a vyzkoušej si to! | |
Hronek J. | Letadla a letectví |
Projekt bude zaměřen na krátký pohled do historie letectví, v krátkosti bude teoreticky popsáno, jak a proč letadlo letí. Prakticky si vyrobíme letadlo (ve skupinách v dílně, nebo ve třídě jako papírové modely). Podíváme se na aplikaci flight radar a budeme pozorovat letadla, která nám létají nad hlavami kolem školy. Řekneme si, odkud letadlo letí, jaké patří společnosti, jak vysoko letí a jakou má rychlost. | |
Janoušková A., Vejšická L. | Folklorní okénko/Český folklor |
Víte, co to je jupka? Jak chutná pučálka? A jak se tančí kvapík? Otevírá se před námi okénko na český venkov 19. století. Zjistíme, jak se oblékaly naše prapraprababičky, jaké tance tancovaly i čím si krátily dlouhou chvíli. Zaměříme se na český lidový kroj (včetně ukázky), na vybrané zvyky a tradice, na různé regionální zajímavosti (např. podkrkonošské lidové věštění) a nakonec si taky trochu zatancujeme. | |
Kokaislová I. | Finanční gramotnost pro děti |
Děti se zábavnou formou zorientují v problematice finančního vzdělání. Dozvědí se o funkci peněz, zamyslí se nad jejich hodnotou. Pokusí se na jednotlivých bankovkách rozlišit jejich ochranné prvky a přiřadí k nim podle jejich vizuální podoby nominální hodnotu. Porovnají jednotlivé příjmy i výdaje domácnosti, jejich nezbytnost i možnosti zhodnocení ušetřených prostředků, ale také rizika neuvážených půjček. Získají povědomí o možných způsobech plateb i druzích platebních karet. | |
Kůrka S., Tomek K. | Zámořské objevy |
Kam se snažili doplout nejznámější zámořští objevitelé v dějinách lidstva? Dopluli vždy tam, kam chtěli? Proč vlastně vůbec vyplouvali? Ví se dnes, kudy vlastně pluli? A jak dlouho jim to trvalo? A jak se svět díky nim proměnil? Nejen o těchto otázkách budou společně „bádat“ žáci druhého stupně spolu s menšími žáky na hodině, kterou si pro ně připraví pod vedením učitelského dua K. Tomek a S. Kůrka | |
Lodinová D., Pálenská H. | Anglické básničky, říkánky, jazykolamy a písničky |
Žáci druhého stupně by si měli vzpomenout, jak se jako malí žáci v hodinách angličtiny učili písničky, básničky, říkanky a jednoduché jazykolamy. V projektu Na hodinu učitelem budou mít možnost si to vyzkoušet v roli učitele. Postup žáků 2. stupně: 1. připraví čtyři stanoviště, která budou očíslována. 1.říkanky 2.básničky 3. jazykolamy 4. písničky. 2. žáky rozdělí do čtyř skupin – vtipným losováním. 3. připraví několik kartiček s básničkami, říkadly, písněmi a jazykolamy, které budou na stanovištích. Děti budou mít možnost výběru co se budou chtít naučit. 4. budou pomáhat s výslovností, opakováním, zapamatováním, kresbou (mladší žáci si mohou k textům nakreslit obrázek nebo předvést i malou scénku). 5. po uplynutí časového limitu bude prezentace – Show time. 6. na závěr bude zhodnocení vystoupení a práce žáků v hodině. Předání ocenění. | |
Majerová P. | Významy a původy rčení, pořekadel a říkanek |
Druhostupňoví žáci si připraví stanoviště, na kterých budou s mladšími žáky rozebírat vybraná rčení, pořekadla a známé dětské říkanky. Zejména jejich správné znění, význam a původ. Prvostupňoví žáci budou během stanovišť vyplňovat PL. Např. Je-li to kopyto, platí to. To jsem z toho jelen. Sbal si svoje saky paky. A různá další. | |
Matušíková G., Horová J. | Drobné pohybové hry |
Hodina bude zaměřena na drobné pohybové hry rozmanitého typu, např. štafety, hry s využitím laviček, míčů, švihadel, aj., dále hry na spolupráci. Obsah bude upraven podle věku žáků. | |
Pavlišová N., Spirito D. | Fairy Tales |
1. Little Red Riding Hood – 1. group 2. Goldilocks and the 3 Bears – 2. group Žáci připraví krátké video (pohádku) v angličtině. Vyrobí pracovní listy se slovíčky (přiřazování, obrázky, …). Vyrobí obrázkové pexeso – hra ve dvojicích. Zkusí si pohádku zahrát (můžou i česky). | |
Pekarovics F. | Tajemství zkamenělin |
V horninách pod našima nohama se často skrývají pozůstatky po dávných obyvatelích této Země. Někteří z nich po milionech let spatřili světlo světa a my je tak můžeme zkoumat a obdivovat. Starší žáci poodhalí tajemství těchto zkamenělin a své poznatky pak představí svým mladším spolužákům. | |
Peterová D. | Žonglérský workshop |
Žonglování je aktivitou, která pozitivně reaguje na fyzickou, psychickou i sociální stránku člověka. Rozvíjí mozek, koordinaci oka a ruky, reakční rychlost, soustředění, strategické myšlení, odbourává stres, přináší radost a kompenzuje duševní námahu. Nejsou nutné žádné předchozí zkušenosti, jen nadšení pro zkoušení nových věcí a pohyb. Na workshopu se nejdříve rozcvičíme, vyzkoušíme postřehová cvičení a pak se pustíme do žonglování s POI. POI jsou něco jako míčky na provázku, se kterými žonglér točí okolo sebe a vytváří tak různé geometrické obrazce. Pokročilý žongléři dělají se speciálními POI světelné vystoupení nebo vystoupení s ohněm. Pro žáky: Na workshop si přineste sportovní oblečení, 1 pár nadkolenek a 400 gramů rýže/čočky nebo podobné drobné luštěniny. Začneme nejdříve s výrobou POI. | |
Puš V. | Tvary v přírodě |
Mnohostěny: Děti dostanou do ruky rozličné mnohostěny (netradiční hrací kostky) a po chvilce hry s nimi sami objeví slavný Eulerův vzorec o počtu vrcholů, hran a stěn konvexního mnohostěnu. Spirály: Děti dostanou borové šišky (v létě by to mohly být též květy slunečnic), objeví na nich zajímavé spirály a po troše počítání též Fibonacciovu posloupnost. | |
Radová M. | Kosterní soustava: geniální systém |
Pojďme se společně podívat na naši kostru. Ta nám umožňuje pohyb a chrání naše nejdůležitější orgány. Ukážeme vám, že kostí se není třeba bát. Tušíte, z kolika kostí se skládá lidské tělo? I to se dozvíme. A také zjistíme, že naše kosti jsou tak trochu zázrak. Ostatně jako celá příroda. Díky kostem držíme pohromadě a i ty nejmenší mají velký význam. | |
Bílková L., Scheinostová J. | Tvorba modelů těles |
Tvorba modelů těles překládáním papíru nebo modelováním pomocí špejlí. Žáci si přinesou: nůžky, pravítko | |
Šlechta P. | Sphero BOLT nás učí vyjmenovaná slova |
Žáci vytvoří pro své mladší spolužáky opakovací hodinu na vyjmenovaná slova. Opakovat budeme pomocí robotů Sphero BOLT. Připravíme 2 aktivity, jejichž cílem bude zábavné opakování vyjmenovaných slov a to i formou soutěže. | |
Uličná K. | Zábavné fyzikální pokusy |
Připravíme si sérii jednoduchých pokusů. Dozvíte se a vyzkoušíte, co dokážou nafukovací balónky. Jak můžeme kouzlit s vajíčky nebo třeba jestli bude ve vodě plavat oloupaná nebo neoloupaná mandarinka. | |
Víteček J. | Kladky a kladkostroje |
Co dělat, když potřebuji zvednout něco těžkého, ale nemám na to sílu? Naučíme se základní principy kladky a její využití v každodenním životě, například právě při zvedání těžkých věcí. Součástí samozřejmě budou praktické pokusy, při kterých si všechno vyzkoušíme. | |
Vondrušková E., Křesťanová D. | Luminaris (stop motion animace) |
Hledáme herce, režisérky a animátory, kteří by chtěli ozkoušet své dovednosti ve filmových tricích. Během naší výuky si vyzkoušíte oživit mikinu, vytáhnout z ucha vatu nebo zmizet a objevit se na úplně jiném místě. Otestujete nejen své herecké dovednosti, ale i svůj postřeh při tvorbě kreslené animace. Naučíte se techniku stop motion a vytvoříte si své vlastní krátkometrážní filmy. Těšíme na vás. | |
Žižková J. | Harry Potter Project |
Připojte se k nám v projektu „Harry Potter“ a ukažte své umění ve vedení třídy! Tento projekt vám dá šanci tvořit scénky z Bradavic, pracovat v týmech a učit mladší žáky angličtině skrze zábavu a magii. Nejenže si užijete spoustu legrace, ale také si vyzkoušíte, jaké to je být učitelem. Přidejte se k nám a nechte svou kreativitu, znalosti angličtiny a lásku k Harrymu Potterovi zazářit! |